Moje cesta za zdravím

Image alt

Jmenuji se Radek Beran a pomohu Vám vytvořit si klíčové návyky pro pevné zdraví a naplňující život. Zbavit se pomocí nich bolestí a chronických potíží, posílit odolnost a samoopravné schopnosti těla a získat novou energii do života.

Pokud chcete pozvednout své zdraví na lepší úroveň, zbavit se bolesti, únavy, výkyvů nálad a nemocí, pevně věřím, že Vám tyto stránky pomohou nalézt správnou cestu. Cestu za dlouhým, kvalitním a spokojeným životem.

Naučí vás, jak se o sebe dobře postarat, mít se více rád(a), být klidnější, radostnější, svobodnější a naplněný(á) touhou po životě a sebedůvěrou navzdory vnějším okolnostem, které mnohdy neovlivníte.

Vaše možnosti jsou netušené

Věděli jste, že je možné vytrénovat a obrnit své tělo i mysl takovým způsobem, že všudypřítomné virózy a jiné nemoci z vašeho těla zase rychle vymizí jako z pevnosti, která je pro ně příliš nehostinná?

Věděli jste, že je možné udržet vnitřní sílu těla a svou náladu stabilní, na dostatečně vysoké úrovni nezávisle na okolním dění?

Má cesta za stabilním zdravím

Já jsem dříve měl se sílící únavou, špatnou náladou a nemocemi problémy. Ani jsem netušil, jak pevně lze otěže svého zdraví a psychické pohody držet ve svých rukou.

Myslel jsem si, že mě vnější okolnosti a lidé kolem mě vždy "semelou" a nemůžu toho moc ovlivnit. Mé sny byly válcovány především každodenními pracovními nebo rodinnými rutinními povinnostmi a odsunuty za zájmy ostatních lidí.

Vždy jsem měl velmi silnou vůli, ale ne vždy napnutou směrem, který by mně osobně byl prospěšný. Můj nevědomý, vytrvale neuvážený životní styl se nakonec začal odrážet na mém zdraví.

Zúčtování za neudržitelnou životosprávu

Prodělával jsem různá infekční onemocnění. I když jsem vždy pravidelně jedl, měl jsem stále větší hlad, těsně před obědem už vlčí. Prožíval jsem hypoglykemické stavy malátnosti, křeče, bolesti zad, dlouhodobé bolesti beder a častěji jsem podlehl únavě a s celkovou slabostí ležel v posteli.

Moje návyky ohledně spaní a stravování rozhodně nebyly zdravé a udržitelné, trávení jsem měl oslabené, nedostatečné, částečně poškozené antibiotiky z léčení bakteriálních infekcí.

Častější virózy jsem mylně kladl za vinu i ostatním lidem, když jsem viděl, jak velké množství lidí kolem mě je vždy během "chřipkové sezóny" v bídném stavu a všichni se svými bacily vzájemně "obšťastňují". Až později jsem poznal, že si za všechno můžu především sám a sám můžu vše velmi zlepšit. Natolik, že jsem si to ani nedokázal dříve představit.

Vypadal jsem čím dál více "blahobytněji". Z toho měli ostatní lidé radost, že "se mi tak blahobytně daří", ale já jsem od vysoké školy stále pozvolna "kynul" a na různých místech těla otékal a trpěl bolestmi, byl jsem unavený a cítil se mizerně.

Poznal jsem naprosto jistě, že tudy cesta k vysněnému životu prostě nevede.

Má práce a vášeň

Na vysoké škole jsem vystudoval obor informačních technologií a pracuji jako programátor. Velmi rád přicházím věcem na kloub a uspořádávám je tak, aby spolu dobře fungovaly. Mám rád společnost lidí kolem sebe, umím se do nich vcítit a podporovat je při vzájemné spolupráci.

Moje práce by se dala velmi blízce přirovnat k práci architekta na nové zástavbě. Její podstatou je navrhovat a tvořit nové funkční chování a spolupracující celky, jít do hloubky, s pochybnostmi prověřit, jaké informace jsou skutečně pravdivé pro vybudování nových stabilních základů, a poznat, jak pospojovat jednotlivé části, aby byly bezchybně funkční.

Prostředí vývoje informačních systémů rozhodně není jedním z nejzdravějších pracovních prostředí. Často z něj vychází lidé po tělesné stránce různě oslabení a psychicky vyčerpaní, ale o to vhodnější je to prostředí pro pořádný trénink "zátěží", nutící člověka k tomu, aby se probudil a dobře se o sebe postaral.

A já jsem náhle zjistil, jak moc se o sebe potřebuju dobře postarat, jakkoliv jsem to předtím dlouho ignoroval.

Vzestup ke zdraví

Teprve když už nebylo vyhnutí, začal jsem se k sobě chovat také patřičně pozorně. Vím, že každý dříve nebo později takový moment zažije. Lepší dříve než později, dokud jde napravit mnohé. Upnul jsem svou vůli, naději a pozornost směrem k pátrání po informacích, které by mohly kvalitu mého života zachránit a razantně zlepšit.

Zpočátku jsem hodně spal, už z donucení. Spal jsem dlouho, a i tak jsem se ještě řadu dní necítil dostatečně vyspalý.

Poté jsem se zaměřil zejména na kvalitnější stravu, která nejde proti přirozené evoluci, a později také na úlevu od dlouhodobých bolestí pravidelným lehkým cvičením, a na každodenní drobné osvobozující radosti.

Začal jsem prakticky zlepšovat své návyky a pracovat na sobě, na své fyzické kondici i osobním rozvoji. Za dobu pěti let jsem prošel mnoho článků, knih, studií, řadu kurzů a opatření účinných při léčbě nemocí. Mnohé návyky jsem s úspěchem na sobě vyzkoušel.

V těch nejdůležitějších návycích, se kterými vás chci seznámit, se snoubí výsledky vědeckých studií, zkušenosti moderní západní medicíny, tradiční čínské medicíny, ayurvédy, ruských léčebných postupů, zkušenosti lékařů, fyzioterapeutů, sportovních trenérů, odborníků na spánek a výživu, zdravotních klinik, organizací specializovaných na léčbu konkrétních nemocí, zkušenosti pacientů, kterým se podařilo své chronické nemoci vyléčit, a moje vlastní zkušenosti, kterými jsem si mnohé informace ověřil.

Zajímal jsem se o to, jak spolu jednotlivá opatření souvisí, ladí či neladí, jak moc jsou ověřená a podstatná pro zlepšení zdraví.

Neutuchajícím studiem zákonitostí lidské mysli, vlivu nemocí a principů fungování lidského těla a především vlastní praxí jsem došel k mnohým uvědoměním. K tomu, co je pro zdraví a každodenní radostné prožívání života skutečně klíčové. Vždy jsem se zajímal o to, proč tomu tak je.

Během své cesty jsem odhodil mnoho zbytečných zátěží, o jejichž přítomnosti a vlivu jsem dříve neměl ani ponětí.

Díky změně svých návyků jsem se zbavil:

  • Časté únavy, oslabeného trávení a souvisejících hypoglykemických stavů: Pocitů na omdlení a žravosti. Mám mnohem více energie. Únava není přirozená, jak si možná myslíte. Rozhodně ne ve větší míře.
  • Celoroční rýmy, úpornější senné rýmy v období jarních alergenů a v létě. Teď už alergickou rýmu nemám, natož pravidelnou během celého roku. Dutiny se mi pravidelně po ránu samy krátce pročistí a tím to končí.
  • Obvyklých přechodů infekcí do dutin a na plíce. Plíce mám posílené a nemoci se u nich jen tak neprojeví.
  • Zaněcující se pokožky, dásní apd.
  • Křečí a bolestí v nohou. Zatuhlých svalů. Krásně se mi uvolnil krk a šíje a později i hrudník a lopatky.
  • Bolestí zad, konkrétně bolestí beder a lopatek z dlouhého sezení v práci. V práci přitom pořád poměrně dlouho sedím, ale i stojím. Celkově se častěji hýbu.
  • Slabé imunity. Teď jsem jedním z posledních zdravých lidí, když většina mých kolegů v práci v době chřipkových epidemií prská bacily. Sdílení virů není k ostatním bůhvíjak ohleduplné, ale i zdravý člověk potřebuje drobné přirozené očkování od ostatních, aby mohl držet krok s dobou :-) Když z vašeho těla přechodné slabosti zase brzy mizí, není to problém.
  • Jako vedlejší efekt jsem také shodil mnoho přebytečných kil a dýchá a pohybuje se mi lehčeji.

Prozřel jsem, když jsem zažil nečekané. Myslel jsem, že některé potíže mi byly dány do vínku a přitom jsem se jich už dávno mohl sám zbavit. Z takových změn mám velkou radost.

Více důvěřuju sám sobě, mám "čistou hlavu", snadno se rozhoduju. Vím, co mi dobře slouží a co ne, a rád se sám na sebe spoléhám.

Zjistil jsem také, že z vleku vnějších okolností je dost dobře možné se psychicky i fyzicky vymanit a stát se svobodným tvůrcem svého radostného života, navzdory tomu, že určité dění kolem sebe prostě nezměníte. Naučil jsem se i to, jak se osobně vyrovnávat s věcmi, které změnit nemůžu.

Naučte se rozpoznávat, co je vám přínosem, a co zátěží

Vše má své zákonitosti a vše je jen o rozpoznání důležitosti určitých návyků, pozorném vnímání toho, že každá akce má svou specifickou reakci. Mnoho jevů má své jasné příčiny, které jen nejsou zřejmé nebo jednoduše viditelné.

Když se chcete lépe obrnit proti vnějším vlivům, zachovat si zdravé tělo a mysl, velkou energii, vitalitu, klid a radost ze života, můžete v tomto směru hodně ovlivnit, ujít značný kus cesty a vše potřebné si v hojné míře zajistit. Je ale potřeba chtít na sobě pracovat a mít trochu touhy po praktickém zlepšování svého stavu a situace. Odměnou vám bude velká radost z toho, že si můžete užívat lepšího života.

Vše nakonec spočívá v soustavné práci na sobě, která je potřeba, jako na čemkoliv jiném, v uvědomění si toho, co vám dobře prospívá, a především v rozpoznání a odhození všeho, co vám už dobře neslouží.

Pokud držíte své zdraví pevně ve svých rukou, nejen že se budete dlouhodobě dobře cítit, ale budete mít rozhodně více času na to, čím se chcete ve svém životě zabývat a bavit.

Klíčové návyky pro zdraví

Některé návyky si stojí za to osvojit, protože vaše zdraví a psychickou pohodu povznesou nejvíce. Jiné návyky třeba už tak podstatné nejsou nebo jen mrhají vašimi penězmi, obzvláště když nejsou v souladu s přirozenými procesy vašeho těla.

Je těžké se v množství informací ohledně zdravého životního stylu úspěšně zorientovat a právě k tomu vám poslouží tyto stránky, na kterých s vámi chci sdílet své zkušenosti a nasměrovat vás ke klíčovým návykům, které stojí za to vyzkoušet, abyste kvalitu vašeho života pozvedli nejvíce.

Napsat komentář

Povinné údaje jsou označeny *. Emailová adresa nebude zveřejněna. Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.

Radek Beran
Radek Beran
Pomohu Vám vytvořit si klíčové návyky pro pevné zdraví a spokojený život. Zbavit se pomocí nich bolestí a chronických potíží, posílit odolnost a samoopravné schopnosti těla a získat novou energii do života. Napsal jsem pro Vás zdarma e-book Klíčová opatření pro regenerující spánek. Přečtěte si můj příběh.